Çok bilinmeyenli lineer (doğrusal) olmayan denklem sistemlerinin Newton-Raphson iterasyon metodu ile çözümü.
Hesaplama JavaScript dili ile yazılmış olduğundan kullanılacak fonksiyonlar aşağıda listelenen JavaScript Math fonksiyonlarıdır.
Denklem içinde kullanılacak fonksiyonlar:
\(\begin{array}{lll|lll} x^a & \Rightarrow & \mathrm{pow(x,a)} \\\sin\, x & \Rightarrow & \mathrm{sin(x)} &\cos\,x & \Rightarrow & \mathrm{cos(x)} \\\tan\,x & \Rightarrow &\mathrm{tan(x)} &\ln\,x & \Rightarrow & \mathrm{log(x)} \\e^x & \Rightarrow & \mathrm{exp(x)} &\left|x\right| & \Rightarrow & \mathrm{abs(x)} \\\arcsin\,x & \Rightarrow & \mathrm{asin(x)} &\arccos\,x & \Rightarrow & \mathrm{acos(x)} \\\arctan\,x & \Rightarrow & \mathrm{atan(x)} &\sqrt{x} & \Rightarrow & \mathrm{sqrt(x)} \\ \\\pi & \Rightarrow & \mathrm{pi} &e \mathrm{ sayısı} & \Rightarrow & \mathrm{esay} \\\ln\,2 & \Rightarrow &\mathrm{LN2} & \ln\,10 & \Rightarrow & \mathrm{LN10} \\\log_{2}\,e & \Rightarrow & \mathrm{Log2e} & \log_{10}\,e & \Rightarrow & \mathrm{Log10e} \end{array}\)
Ondalık sembolü olarak nokta(.) kullanınız. Örneğin; 1,0 yerine 1.0 yazınız.
Örnek: Aşağıdaki denklem sistemini çözelim.
\( \begin{matrix}f_1(x,y)= x*x + y*y - 4=0 \end{matrix}\)
\( \begin{matrix} f_2(x,y)=exp(x) + y - 1=0 \end{matrix}\)
Çözüm için başlangıç değer olarak örneğin \(x_0=1.0\), \(y_0=-1.2\) ile çözüm, "Hesapla" ya tıkladığımızda bulunur.